Hop & Rock/Vilde Vulkaner

Hop & Rock

Årets helt store festdag i SFO og SFK er Hop & Rock.

Alle SFO og SFK-er i Rudersdal mødes på Rudegård Stadion den sidste torsdag i maj (hvis ikke det lige er Kristi Himmelfart). Der er ikke åbent i SFO og SFK den dag -bortset fra Miniudsigten.
0.-3. årgang tager afsted med bus fra skolen. 4. og 5. årgange cykler med lærerne derhen.

-Og så er der ellers festival med dans, musik, boder, mobiltoiletter, lege og forskellige tilbud fra fritidsforeningerne i kommunen. Det er en dag med højt humør og frie rammer. En gruppe fra hver SFO og SFK øver hvert år op til den store dag og optræder på scenen - ligesom alle de andre skoler.

Kl. 17.00 skal alle SFO-børn være krydset ud, men må blive helt til lukketid med forældre.
SFK holder klubaften på pladsen. Det hele slutter kl. 20.00 efter optræden med et kendt band/ artist.
Man kan se billeder fra tidligere Hop OG Rock på bl.a. Facebook og Rudersdals hjemmeside.
Vi sender en masse information og tilmelding ud, når tiden nærmer sig.

Vilde Vulkaner

"Vilde Vulkaner" i Vordingborg er Danmarks største børnefestival. Første festival blev afholdt i 1995 og hvor der deltager mellem 9.000 – 11.000 gæster fra institutioner med børn i alderen 7-14 år. Festivalen afholdes i den første uge af skolernes sommerferie

Birkerød skoles SFK har deltaget siden 2005. Alle årene har det været en succes, på trods af den ustabile danske sommer, som både har budt på hedebølge, storm og skybrud. Stemningen har i alle årene været i top.

Vi tager afsted til Vordingborg om tirsdagen i den første uge af skolernes sommerferie, selvom festivalen officielt først starter om onsdagen. Om tirsdagen er der dog opvarmningsbands der spiller, og det plejer at være super hyggeligt at være der helt fra start. Vi bliver hentet i bus, der også bringer os hjem igen.

På selve pladsen foregår det sådan, at vi har 2 lejre; en vi sover i og en nede ved festpladsen.

Den lejr vi sover i består af 3 store telte med plads til 20 børn i hvert telt. I lejren, nede ved festpladsen, er der to pavilloner. Her spiser vi de fleste af vores måltider, og der er altid en voksen tilstede.

Når man er på ”Vilde Vulkaner” kan man høre fed koncerter. F.eks. har Joey, L.I.G.A. og Gilli spillet. Men der også et stort legeland, et tivoli og meget andet.

Om aftenen kan man høre koncerter, men man kan også bare slappe af og komme ned i gear, fx ved at spille spil i overnatningsteltene.

Turen til "Vilde Vulkaner" er en rigtig god måde at være sammen på, da vi spiser, sover og griner sammen, og så skabes der ofte nye relationer - både internt og med børn fra andre dele af landet.

For at deltage i turen skal man købe en billet. Der er 55 pladser hvert år.